zaterdag 17 juli 2010

Key West I en II

Deze keer 1 verslag over 2 dagen. We lopen hopeloos achter met ons blog en hopen zo iets in te lopen.

Uitstekend geslapen in het Westin hotel en rustig aan gedaan in de ochtend. Alle spullen weer naar de auto versleept en daarna een kwartje in de parkeerautomaat vlakbij de Starbucks, waar we ons ontbijtje gingen halen. Dat smaakte prima en toen snel op weg, Omdat het zaterdag was reden we vrij snel de stad uit. We waren op de goede route en eens te meer bleek dat we erg veel steun hadden aan de tomtom. Leinie was een beetje huiverig voor alle bruggen die we tegen zouden komen, maar gaande de rit bleek dat en het uitzicht en de route erg mee vielen. Finn was inmiddels in slaap gevallen en we reden in 1 ruk door naar Key West. Natuurlijk sla je dan mooie stukjes over, maar met een kleine bij je probeer je de tijd zo goed mogelijk te verdelen. Rond lunchtijd vonden we ons hotel: The Crown Plaza op Duval Street. De onofficiĆ«le hoofdstraat van het eiland. Van hier uit konden we alles wel lopend bekijken. Nadat we erg vriendelijk en keurig waren ingecheckt, zochten we de auto weer op om even boodschapjes te doen en iets te eten. Na de lunch was het tijd om even lekker te gaan zwemmen en Finn de nodige aandacht te geven. Het water was weer heerlijk en we genoten weer volop van ons kleine mannetje. Hij is duidelijk gek op water. Ok de zee nog niet, maar dat gaan we nog wel even oefenen. Na een tijdje sloeg e vermoeidheid toe bij Finn en ging ik met ons mannetje even een kleine pauze houden en bleef Leinie nog even van de zon genieten. Finn moest natuurlijk goed uitgeslapen zijn, want we wilden van het gezellige avondleven en de zonsondergang genieten. Rond 18.00 uur was Leinie ook weer boven en konden we schoon en fris op pad. Het was gezellig druk op straat en we merkten hoe relaxed iedereen hier was. We sjokten lekker door naar Mallory Square waar we de straatartiesten gingen bekijken en de zonsondergang mee konden gaan maken. Deze was weer erg mooi en we genoten, totdat… Er was een straatartiest vermomd als Spiderman en Finn schoot echt volledig in de stress bij het zien van deze superhero. Hij klom helemaal in me en trilde helemaal en riep maar NEE, die meneer Nee… Hahaha. We hielden em vakkundig weg bij spiderman en hij werd gelukkig weer rustig. Morgen goed oppassen dus voor Spiderman. Ondertussen hadden we nog steeds niets gegeten en dat deden we dan maar op de terugweg naar ons hotel. Beetje laat maar het smaakte prima. Leinie een lekkere burger en ik Chickenfingers en patatjes. Smaakte overigens prima en dat vond Finn ook want hij smikkelde lekker mee. Rond half 10 waren we weer op de kamer. Finn doodmoe natuurlijk en die sliep snel terwijl wij nog een beetje gingen lezen en/of op de laptop gingen bloggen of internetten. De volgende ochtend genoten we weer van een zelf gemaakt ontbijtje en leek het ons leuk om vandaag lekker te gaan fietsen op het eiland. Het bleek echter niet zo makkelijk om een fiets met een kinderzitje te huren. De dichtstbijzijnde verhuurder verwees ons door naar een andere verhuurder, op een paar minuten afstand lopen. Daar aangekomen had ook hij geen kinderzitjes, maar hij ging wel even bellen voor ons. En jawel hoor: iemand kwam 2 fietsen bij ons hotel afleveren, waarvan 1 met een kinderzitje. Nog geen half uurtje later zaten we op de fietsen ($40 voor 24 uur, vond ik wel meevallen) en konden we de boel gaan verkennen. Nog even schrikken, want Finn moest een helmpje op en we weten dat ie dan in protest komt, maar na enig aandringen liet ie em keurig zitten en konden we zonder problemen op pad. Allereerst fietsten we naar het “most southern point” Zoals je al hoort, het meest zuidelijke puntje van de VS, waar je met goed weer Cuba moet kunnen zien liggen (dat was nu niet het geval). Leuk om daar een foto van te hebben, maar er stond een rij!! Daar hadden we no even geen zin in en we zouden later nog wel even terugkomen. We kronkelden over het eiland en kwamen uiteindelijk weer in de buurt van Mallory Square. Daar in de buurt lag nog een gigantisch cruiseschip. Altijd leuk om even te bekijken. Omdat het weer erg warm was en we behoorlijk aan t zweten waren namen we een drink pauze en gingen daarna weer verder. Plotseling werd het erg donker en barstte er een hoosbui los. Mooi op tijd vonden we een schuilplek en na een kwartiertje konden we weer verder. Finn begon flink te gapen en het leek ons verstandig dat ie even aan zijn middagdutje begon. We fietsen terug naar het hotel en terwijl we de fietsen op slot gingen zetten ging Finn de regendans doen in de plassen. Een erg leuk gezicht. Terwijl Finn met Leinie even de kamer op gingen en Finn even ging slapen reed ik naar de supermarkt om de lunch te halen en een hdmi-kabel te kopen (was ik van huis vergeten). Zo kunnen we de laptop aansluiten op de tv’s in de hotels en kunnen we vanaf de harde schijf een dvd-tje kijken als Finn slaapt. Zo hebben we een relaxte avond en is het minder erg dat je vanwege Finn wat vroeger op de kamer bent . Nadat Finn weer wakker geworden is en we samen hebben gegeten gaan we weer op pad met de fiets. Wederom is het druk bij het zuidelijke puntje dus bewaren we de foto tot de volgende ochtend. Na een tijdje dreigt opnieuw de regen te gaan vallen en besluiten we de fietsen te stallen en te voet verder te gaan. Heerlijk lekker sloom slenteren en genieten. We besluiten het avondeten te nemen bij het Hardrock cafe. Daar eten we altijd wel 1 of meer keren in Amerika. Ook nu worden we weer prima geholpen en eten we redelijk. Finn smikkelt weer mee uiteraard en ons valt op dat we echt niet de enige zijn met een klein kind op reis. Na het eten gaan we weer richting Mallory Square en schiet Finn weer even in de stress bij de aanblik van Spiderman. We lopen rustig terug naar het hotel en zuchten.. Key West was erg leuk en morgen gaan we alweer weg. Op naar Miami.

Ps foto’s volgen nog, maar door de drukke dagen valt het niet mee op de blog op orde te krijgen. We lopen nu nog slechts een paar dagen achter .

1. Ik weet precies wat jullie bedoelen met het bijhouden van het blog, ik vond het ook niet meevallen maar uiteindelijk ging het bij mij de tweede helft van de vakantie beter. He verschil is wel dat wij op een vaste locatie zaten, dat is denk ik wat rustiger. Het is natuurlijk wel vakantie dus het moet wel leuk blijven.
    Het is wel erg leuk om te lezen dus ik hoop natuurlijk dat het blijft lukken.
    Succes en nog veel plezier!