maandag 19 juli 2010

Miami II en III

Op het moment dat ik dit schrijf zitten we al in de villa. IK loop meer dan een week achter met mijn blog dus vandaar ook Miami in 1 x er op zetten.

Nadat we lekker op de kamer ontbeten hebben gaan we weer vroeg op pad over de bruggen vanaf Key West naar Miami. Dit wordt weer een lange rit en we zijn benieuwd hoe Finn zich houdt. Tot nu toe gaat het goed en na vandaag worden het ook geen extreem lange ritten meer. Ook nu is de route weer erg mooi, ondanks dat we em al een keer gereden hebben. We stoppen onderweg 1 x om even voor Finn te zorgen en voor onszelf uiteraard en daarna speren we weer door richting Miami. Altijd even spannend als je een grote stad binnen komt rijden. We willen eigenlijk buiten de tolwegen omrijden, maar dat lukt blijkbaar niet altijd. En er gebeurt ons wat, iets wat eerder deze vakantie ook al een keer gebeurde. We rijden door een sunpass poortje omdat de cash poortjes verbouwd worden of de weg die er door heen gaat. We zijn benieuwd wat dat gaat opleveren. Geen enkel probleem om een dollar of zelfs minder te betalen, maar wat nu als je niet kan betalen? Misschien even mailen naar Alamo… Heeft iemand dit vaker gehad? Uiteindelijk vinden we natuurlijk dankzij tomtom wel weer vrij makkelijk ons hotel in downtown Miami. Het Marriott hotel wat aan een mega verbouwing onderhevig is. Daar merken we eigenlijk weinig van want het gaat met name om de eerste 2 verdiepingen en de rest draait gewoon lekker door. Prachtige kamer op de 29ste (!) verdieping met nog net mooi uitzicht over de Biscane Bay. Leuk zwembad ook zien we vanaf bovenaf en natuurlijk moet er met Finn even gezwommen worden. Daar is ie helemaal gek van! Bij het zwembad komen we nog even aan de praat met een Nederlander die hier inmiddels 14 jaar woont, maar geboren en getogen is in Deventer. Hij vond het erg leuk om met Nederlanders te praten en was hier ooit verzeild geraakt via een baan op een cruise schip en verkocht nu medische producten en het ging hem erg goed. Was 2 jaar geleden verhuisd van Chicago naar Naples en het leven beviel em goed hier in Florida. Wij begrijpen em wel . Na zijn vrouw gezien te hebben vermoeden we dat het plastische chirurgachtige producten zijn die ie verkoopt, want mevrouw zag er uit alsof er een goede stukadoor aan te pas was gekomen. Maar wel leuk om even te kletsen hoor. Finn sloot gelijk vriendschap met zijn 3-jarige dochtertje en leende wat van zijn spelletjes uit. Na het zwemmen gingen we naar het Bayside Marketplace, een mall in downtown Miami. Daar konden we even lekker eten en scoorden we nog wat spulletjes voor Finn en keek Leinie nog even voor zichzelf, maar slaagde uiteindelijk niet. Wel een mooi plekje dit trouwens. We wilden het niet te laat maken en moesten nog ergens een pakje melk voor Finn kopen. Tomtom ingesteld op dichtstbijzijnde Publix en rijden maar. Maar de buurt waarin we reden werd er niet beter op en de Publix bestond ook al niet en het werd donkerder en donkerder. Terug naar het hotel dan maar en we kwamen nog langs een Walgreens. Daar dan maar even naar binnen en hoewel ook geen lekkere buurt (misschien overdrijven we hoor, maar je neemt liever geen risico.) vonden we snel een melkie en wat te snaaien en gingen we snel weer naar het hotel. Dit ging gelukkig goed en Finn nam zijn melkie en wij gingen nog even lekker een filmpje kijken met laptop en tv. Toch goed dat we de HDMI kabel gekocht hebben. Morgen naar Miami-beach. De volgende ochtend namen we weer ontbijt op onze kamer en wilden dat eigenlijk op ons balkonnetje doen op 29 hoog, maar dat durfde ik eigenlijk met Finn niet zo goed. Meer mijn eigen angst natuurlijk! Ontbijtje binnen smaakte ook prima en nu op naar Ocean Drive bij Miami-beach. Parkeergarage via tomtom snel gevonden en nu op naar de Beach. Lekker warm weer en een behoorlijke wind zeg! Het zand vloog in de rondte en de golfjes waren er ook naar, al viel het wel mee hoor. Maar de life guards vloten iedereen terug die net even te ver het water inging. Ikzelf had niet echt zin om te zwemmen en Finn vond de golven veels te eng, maar Leinie ging het water wel even in. Voelde wel lekker aan hoor, maar omdat Finn weer in de stress schoot (hij moet echt aan alles eerst wennen voordat ie het leuk vind, maar daarna gaat het meestal goed) bleef ik op het strand en bleven we ook niet zo heel erg lang. Daarna nog even de winkeltjes gekeken op Collins Avenue en toen weer terug naar de auto. Even een Publix opzoeken en het ontbijt en/of lunch voor morgen bij elkaar kopen. De koelbox was mee dus we konden er wel wat dingen instoppen die goed zouden blijven. We gingen daarna naar de Aventura Mall. Die was zo gevonden en daar konden we even heerlijk in de airco alles bekijken en iets te eten nemen. Een mooie mall en dat was wel weer even lekker kijken geblazen, want we houden ons nog erg in met shoppen. Je moet natuurlijk wel iets te doen hebben in de laatste week! Ik at voor slechts $5 een heerlijke nasi met Chicken Teriyaki en het smaakte mij en mijn mannetje weer uitstekend en toen Leinie ging proeven ging ze het ook maar even halen. Lekker, redelijk gezond en niet duur! En zo maakten we de dag lekker vol en konden we tevreden naar ons hotel terug. We hadden even lekker geproefd aan Miami en het was goed zo. Morgen gaan we door de everglades naar Naples voor 3 dagen en da’s heerlijk voor Finn en voor ons. Even niet zoveel in de auto en genieten van zwembad, shops en strand.